5 tipů jak se hodit do pohody

5 tipů jak se hodit do pohody

Tenhle článek jsem se rozhodla sepsat na základě podcastu, který dnes vyšel a říkala jsem si, že by to mohlo být takové dobré vybalancování té (doufám, že ne příliš) negativní energie v nové epizodě. Dostala jsem se do bodu, kdy jsem totálně psychicky i fyzicky vyčerpaná. Všechen ten nápor za posledních pár měsíců na mě definitivně dopadl a tělo si říká o odpočinek. Pro tak aktivního člověka jako jsem já, je to celkem nezvyk jen tak nic nedělat a čekat, a tak jsem si říkala, že zkusím dát dohromady pár typů, čím si zkrátit do čekací dobu. Tak tady jsou.

#1 Zastavit se na pár dní

Jasně, nejspíš jste čekali jako první tip něco daleko zajímavějšího a „akčnějšího“ ale věřte mi, že pokud chcete odpočinek, je nejelpší odpočívat. Jinými slovy chaotické myšlenky z hlavy nevyženete tím, že budete skákat bungee jumping nebo chodit po laně nad propastí. Někdy zastavit se, je to nejlepší pro to, abyste se uklidnili. Pro mě je to celkem oříšek, protože prostě neumím relaxovat a jen tak být. A tak se to učím, a když mám toho plný brejle, prostě pár dní nedělám nic. Dokud mi to nicnedělání nezačne lézt krkem. Pak přecházím k tipu číslo dvě.

#2 Jóga

Jóga je mým nejmilejším nástrojem ke zklidnění se a k navázání kontaktu se sebou samotnou. Je to čas, kdy se dokážu naladit na svůj vnitřek a kdy samu sebe lépe slyším. Mnoho zajímavých myšlenek ke mě doputuje právě díky józe. Člověk nelítá jak splašený na páse nebo po lese, prostě jenom je, dýchá a užívá si pohyb. Záleží na vás, kterému typu jógy dáváte přednost, mě osobně baví rychlejší vinjása. Ale občas si dopřeju i klidnější lekci jógy, kde se klade větší důraz na výdrž v pozicích, to je taky pěkná makačka.

#3 Čtení

Nedávno jsem přemýšlela nad tím, kam se podělo moje předsevzetí víc číst. Myslím, že ho zase odvála prokrastinace a pak taky trávení nesmyslnýho času na instagramu nebo u televize. A tak jsem si řekla, že se do toho zase pěkně pustím. Našla jsem si několik knižních blogů a profilů, kde jsem načerpala inspiraci, sbalila jsem kartičku do knihovny a vyrazila jsem na lov. Půjčila jsem si knížku s názvem Tma od slovenského autora Jozefa Kariky. Je to něco na pomezí hororu, thrileru a psycha, a jo psycho to celkem bylo. Ale totálně mě to pohltilo a knížku jsem měla do druhého dne dočtenou. Na léto jsem si půjčila dalších 5 knížek plus jsem si řekla, že konečně dočtu všechny ty rozečtené, které mám doma. Čtení je skvělá věc, můžete se odpoutat od své vlastní reality. Člověk díky tomu může přijít na jiné myšlenky a být součástí jiného příběhu. 

#4 Kafe a dort

Není problém, který by nespravilo kafe a dort. Já osobně jsem milovník různých dortíků a koláčů a jo, i když se to nemá, ráda se odměňuju sladkým. Je fajn najít si v tom ten svůj balanc a nevytvořit si na tom závislost, protože kompenzovat si všechno zlé jídlem, je vážně cesta do pekel. Když si to ale dopřejete jen občas a ideálně v dobré společnosti lidí, kde se můžete vypovídat a zároveň přijít na jiné myšlenky, je to celkem fajn. Jaká je vaše nejoblíbenější kavárna, kam se chodíte “schovat”?

#5 Vyzkoušet něco nového

Ať už se jedná o nový sport, nebo poslech nového alba. Nový vítr do plachet je vždycky dobrý. Navíc vás to vytrhne ze staré rutiny a zajetých kolejí. Ráda opouštím svou komfortní zónu, abych se naučila nové věci. Například teď v týdnu jsem byla na novém cvičení s názvem BodyPump. Zjistila jsem totiž, že běhání je pro mě už zase stereotyp, a co víc, přestal mě bavit, což se mi mimochodem ještě nikdy nestalo. Řekla jsem si ale, že nebudu zoufat a že si najdu něco nového, ideálně skupinové lekce, během kterých se budu moci naučit nové věci, plus se nechám motivovat ostatními.

BodyPump je cvičení s osou a závažím, je to vlastně silové kardio a musím říct, že jsem byla totálně vyřízená a nadšená. Rozhodně budu chodit pravidelně. Je ale vlastně jedno, co si vyberete, nebo jestli se budete soustředit na něco úplně jiného, než je sport. Každopádně vystoupení ze svého stínu vás může obohatit a navíc vás třeba i vytáhne ze stereotypního chování, případně z demotivace.

Co pomáhá vám hodit se do pohody? Dejte mi určitě vědět do komentářů

4 Komentáře

  1. Tereza's journal
    06/20/2019 / 5:28

    Skvělý článek. <3 Všechny tvé tipy dost sedí i na mě, přidala bych jen "holčičí večer", kdy si udělám masku, nehty, namažu si nohy krémem a naolejuju konečky vlasů. Miluju procházky, pohyb i ve formě cvičení, kdy se mi vyplaví všechny ty endorfiny pryč a já jsem šťastná. A seriály jsou nezbytnost!

    Tereza’s journal

    • Ema
      Autor
      06/21/2019 / 14:51

      Holčičí večer, to je taky super věc, jak se hodit do pohody 🙂 a seriály taky

  2. Anička
    06/21/2019 / 9:18

    Mně nejvíc pomáhá poslouchání písniček:) vždycky, když si potřebuju odpočinout, tak si sednu na balkon, dám si sluchátka a po chvilce je mi líp. Nebo procházky jsou taky skvělý, mám radši, když chodím sama

    • Ema
      Autor
      06/21/2019 / 14:51

      Procházky jsou úžasný čistihlav, taky je poslední dobou využívám 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *