Týden na talíři #1

Zdravím vás ženy :). Nedávno jsem vás na instagramu ptala, jestli byste uvítaly větší vhled do mého jídelníčku a vaše zpětná vazba byla více než pozitivní. Rozhodla jsem se proto, že se s vámi podělím o svůj týdenní jídelníček. A jenom na úvod bych ráda zdůraznila, že tenhle jídelníček rozhodně nění výživovým doporučením. Je to pouze náhodná ukázka toho, jak se momentálně stravuju.

Rozhodla jsem se od nového roku začít cvičit podle E-booku od Péti Elblové (více informací najdete zde). O důvodech a motivaci jsem psala v posledním článku na blogu :), který byl opravdu zaměřený spíš na cvičící stránku věci. Pravdou je, že když se člověk rozhodne cvičit, tak je to „jen“ 30% úspěchu, zbytek je zajištěn zdravou stravou.

Stravou jako takovou se zabývám už roky, zčásti díky tomu, že jedna část mých státnic tvořila výživa. Takže jsem se dozvěděla spoustu zajímavých informací, nicméně tu správnou cestu si musí najít každý sám. Já ji hledám už delší dobu, nebo respektive, kdysi jsem na té správné cestě byla, než jsem trochu zmagořila (například do whole30, který totálně rozházelo celej můj systém a hodilo mě zpět k záchvatovitýmu přejídání). Bylo celkem těžký se dostat „back on track“ a musím říct, že mě to stálo dlouhé měsíce práce s vlastní hlavou. Teprve nedávno se mi podařilo najít vnitřní rovnováhu, kterou se snažím si držet, i když tak nějak cítím, že už se mi z toho „snažím si ji udržet“ stává můj životní styl, který žiju bez přemýšlení.

A co, že tedy je klíčem k tomu, abych fungovala v pohodě, měla dostatek síly ale zároveň i něco málo stále hubla? Pro mě (a zdůrazňuji, že je to tak pro mě a nemusí to být pro každého), je to vyvážený a pestrý jídelníček. V praxi to u mě znamená to, že se ničemu striktně nevyhýbám a nepěstuji v sobě nevraživost vůči žádné složce stravy. Co to znamená? Třeba to, že snídani mám někdy vysoce sacharidovou a zároveň vegan, oběd mám bohatý na bílkoviny a zeleninu, k svačině si dám kus buchty nebo proteinovou tyčinku a k večeři třeba polívku, nebo taky humus s chlebem. Prostě se teď stravuji intuitivně, podle chutí a hlavně v rozumném množství. A na mě (a znovu podotýkám, že to nemusí být u každého), na mě tenhle liberální přístup bez zákazů maximálně funguje 🙂

Jak tedy vypadá můj týden na talíři?

16. ledna

Ovesná kaše se lněnými semínky, rostlinným mlékem, mangem a borůvkami
Salát s kuřecím masem, zeleninou a balsamicem (dělal Mareček) 🙂
Proteinová tyčinka, kafčo s rýžovým mlékem
Naprosto luxusní rizoto podle Smooth Cooking s červeným vínem (a věřte mi, padla víc jak 2 deci 🙂 )

17. ledna

Ovesná kaše, burákové máslo, banán, borůvky, lady lab toping
Falafel bowl s kuskusem z Puzzle Salads
Proteinová tyčinka z DM, kafčo s rýžovým mlékem
„Co dům dal“ – zelenina, cottage, šunka

18. ledna

Tohle je teď taková moje ranní rutina – uvařím si bylinkový čaj od Sonnentoru a je to vlastně to první, co během dne vypiju. K tomu si cca půl hoďky čtu než dojedu do fitka a musím říct, že mi to vždycky skvěle nastartuje den 🙂
Ovesná kaše s banánem, semínky, burákovým máslem a rostlinným mlékem
Indická směs z DM, vepřové maso, rýže
Třikrát knackerbrot, šunka, paprika, humus (jeden je s medem)
Vínečko, domácí chleba s humusem, sýrem a cottage (jo a plus 2 izraelské datle)

19. ledna – tenhle den jsem zapomněla vyfotit večeři, ale měla jsem hrstkovou polívku, která je na fotce dále

Lívance ze směsi „Snídej sladce“ od Iswari
Tátův kuřecí vývar s nudlemi
Maminčina panenka, fazolové lusky, brambory

20. ledna – tady nastal stejnej problém, na véču jsem zapomněla 🙂 ale opět to byla hrstková polévka

Ovesná kaše a pracovní zátiší 🙂
Vepřový plátek se zeleninou a humusem

21. ledna

Ovesná kaše, vegan protein od Iswari, banán, mražené maliny
Tak konečně fotka té hrstkové polévky 🙂
Skýr, půlka proteinové tyčinky, med
Tři vejce, brokolice, paprika

22. ledna – tady jsem zapomněla a oběd, ale měla jsem lehký zeleninový salát s quinoou a artyčoky z Green day salads

Ovesná kaše s vegan proteinem od Iswari, mražené maliny, čokoládový toping od Lady Lab
Zelenina, humus, tofu

23. ledna – tady jsem zapomněla na oběd – byly to těstoviny z červenné čočky a indická směs z DM s kuřecím masem

Ovesná kaše, banán, mražené maliny, vegan protein od Iswari, kafčo se sójovým mlékem
Skyr, mražené maliny, chia semínka
Sushi a půlka láhve skvělého červeného 🙂

Tak toť byl můj týden na talíři :). Chtěla bych vám jenom říct, že tohle je opravdu spíš inspirace pro váš jídelníček a motivace k tomu, že se dá jíst „normálně“ a stále být fit. Snažím se řídit zdravým rozumem a svými pocity a možná i díky tomu mi každý týden ubývá nějaký ten centimetr. Naprosto chápu, že pro někoho je toho jídla moc, pro jiného málo, ale ženy berte to tak, že tohle jsou porce a jídla výhradně pro moje tělo, které funguje zcela specificky a individuálně, tak jako každé tělo. Dejte mi vědět, jestli se vám takový inspirativní článek líbil a můžeme z toho udělat rutinu :).

S láskou Emča a Mína

Leave a comment

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *